日本市場の人材紹介業界にて約20年の経験を持ち、これまで、300名以上のエグゼクティブ候補者を大手外資系・大手日系企業に紹介し、コンシューマーグッズ、リテイル、B2C業界にて大きな実績を残しております。独立前は、大手エグゼクティブサーチ企業にて約8年間トップ・コンサルタントとして活躍。前社では消費財(コンシューマーグッズ)部門のパートナーとしてチームを牽引し、事業の拡大に大きく貢献。その後、2013年にHOSHIKAWA K.K.を設立いたしました。グローバルかつオープンな社風の会社づくりをしており、社員は欧米人、アジア人とダイバーシティの高い職場環境です。
主な専門分野は、一般消費財、リテイル、及びB2Cビジネス業界での、ブランドマーケティング、プロダクトマーケティング、Eコマース、D2C、デジタルマーケティング、CRM、サプライチェーン、ディマンドプラニング、製品開発等になります。マーケットに精通した深い専門知識とコンサルティング能力を活かし、クライアント企業から大きな信頼を集めており、日本市場の採用に関するコンサルティングも行っております。また、候補者の方々へは、経験やキャリア志向に合わせた最適なアドバイスとポジションをご紹介しております。法政大学で経済学・商業学の学士号を取得。
代表取締役社長、星川 亮のインタビュー記事がThe Focusに掲載されました。
Ryo has solid recruiting experience of around 20 years in the Japanese market. He started his recruiting career in an internationally renowned executive search firm. He had been working for a major recruiting company for 8 years and leads the consumer goods industry as a top recruiter. After that, he established his own company in 2013. In the course of his career, he has placed over 300 executive candidates.
Ryo excels in developing strong relationships with clients, especially in Brand Marketing, Product Marketing, E-Commerce, D2C, Digital Marketing, CRM, Sales, Sales Planning, Trade Marketing, Supply Chain, Demand Planning, and Product Development-related departments of consumer goods, retail, and B2C industries. With his in-depth knowledge and a strong network of contacts, clients can rely on Ryo to introduce the best candidates for their needs, and candidates can expect to be introduced to the most suitable positions matching their experience and career ambitions. Ryo also provides consulting services on Japan's recruitment market and recruiting trends for his clients. He holds a B.A. in Economics and Commerce from Hosei University.
シャニーカは、消費財、FMCG、小売、医療機器部門においてプロフェッショナルなキャリアアップを促進する豊富な経験を持つ、献身的なリクルートメント・コンサルタントです。マーケティング、プロダクト・マーケティング、Eコマース、デジタル・マーケティング、製品開発を専門とするシャニーカは、クライアントや候補者との強固で、持続的な関係を築くことに長けています。
彼女の包括的な採用アプローチには、綿密なスクリーニングの実施や、トップクラスの候補者のキュレーションなど、各役割に的確にマッチするよう採用マネージャーと密接に連携し行います。また、アソシエイト・コンサルタント・チームを率い、社内文書やウェブコンテンツの校正にも力を注いでいます。
シャニーカは、優秀な人材とさまざまな業界のエキサイティングな仕事の機会を結びつけることに情熱を注いでいます。コミュニケーションと人間関係構築の専門知識を生かし、キャリアアップを目指す人材と永続的な関係を築き、維持することに尽力しています。HOSHIKAWA K.K.のリクルートコンサルタントとして、候補者様やクライアント様と持続的な関係を築いていけるよう努めてまいります。
Shanieka is an experienced and dedicated recruitment consultant with extensive experience facilitating professional advancement within the Consumer Goods, FMCG, Retail, and Medical Devices sectors. With a focus on Marketing, Product Marketing, E-Commerce, Digital Marketing, and Product Development, Shanieka excels in building strong, lasting relationships with clients and candidates.
Her comprehensive recruitment approach encompasses conducting in-depth screenings, curating top-tier candidates, and collaborating closely with hiring managers to ensure a precise match for each role. Moreover, Shanieka supports a team of associate consultants and is dedicated to enhancing internal documents and web content through meticulous proofreading.
Shanieka is passionate about connecting exceptional talent with exciting job opportunities across various industries. Leveraging her expertise in communication and relationship building, Shanieka is committed to cultivating and maintaining lasting relationships with individuals seeking career advancement.
リッキーは運営・管理部門でキャリアをスタートさせた後、日本に移り、金融業界で営業職に就職。拓殖大学で、日本文学の学士号と国際協力開発学の修士号を取得し、グローバルな視野を身につけました。
リッキーはカスタマーサポートで約3年、セールスで約1年の経験を持ち、顧客をサポートし、そのニーズに応えるサービスを提供することで、顧客の目標を達成、支援することに費やしてきました。候補者のスキルや興味に合った企業を見つけ支援すること。又、クライアント企業が成功することを熱望しております。
HOSHIKAWA株式会社のコンサルタントとして、リッキーは候補者・クライアントとの繋がり、強い関係を築くことを目指しております。
Ricky began his career in Administration before transitioning to Japan, where he started working in Sales within the finance industry. He holds a bachelor’s degree in Japanese literature and a master’s degree in International Cooperation and Development from Takushoku University, which has equipped him with a global perspective.
Ricky has approximately three years of experience in customer support and one year in sales. His background in assisting customers and presenting services that cater to their needs has fueled his passion for working with people and helping them achieve their career goals. He is committed to supporting individuals who are pursuing career advancement that is aligned with their skills and interests. Additionally, he assists clients in the development of successful and diverse teams.
As a recruitment consultant at HOSHIKAWA K.K., Ricky aims to connect with all candidates and clients to foster strong relationships with them.
ソフィアは2021年11月にHOSHIKAWA K.K. に入社。コンピューター・サイエンスの学士号(プログラミング専攻)を取得しており、千葉県の市川日本語学院で日本語を習得。ヒューレット・パッカード社では、ITエンジニアとして働き世界中の多くのクライエントに対応しました。この経験は、リクルーティングにおける市場調査の分野でも役立っています。また、コンサルタント会社のトップや経験豊富なアソシエイト・リクルーターのチームと連携して、さまざまなレベルの求職者を探し出して関係を築き、正社員や契約社員の採用プロセスをサポートすることで、クライアントの要望に応えました。インダストリーは消費財、FMCG、小売、製薬、医療機器、自動車、情報技術など、アジア太平洋地域のさまざまな業種のリサーチやマーケット・マッピングを担当しました。
プロフェッショナルを目指す意欲的な者として、HOSHIKAWA K.K.と共に実りあるキャリアを築くことを大変嬉しく思っています。自分のスキルセットと経験をもって、組織の貴重なメンバーになることを目指し、弊社のプロフェッショナルな職場環境の中でこれらの強みを磨いていきたいと考えています。
Sophia joined HOSHIKAWA K.K. in November 2021. She holds a Bachelor of Science in Computer Science with a Major in Programming. She studied Japanese at Ichikawa Japanese Language Institute in Chiba, Japan. She worked for Hewlett-Packard as an IT Engineer, catering to clients around the globe. This experience has been useful for market research in recruiting. She has worked with Heads of Consultancies and Teams of experienced Associate Recruiters, helping them deliver on client briefs by sourcing and building relationships with candidates at various levels and supporting the recruitment process for both permanent and contract positions. She was responsible for a wide range of research and market mapping in various types of industries across the Asia Pacific including Consumer Goods, FMCG, Retail, Pharmaceutical, Medical Devices, Automotive, and Information Technology Markets.
As an aspiring professional, she is excited to build a fruitful career with HOSHIKAWA K.K. She believes that her skill set, and experience will make her a valuable member of the organization and she will continue to sharpen those strengths within the company's professional culture.
2024年10月HOSHIKAWA K.入社。専門学校卒業後、宝飾品卸会社に就職。その後、短期インターンシッププログラムにて、イギリスでホームステイを経験。その際、地域の子供たちとの交流を図りながら日本文化を伝えようという目的を通し、人に頼ってもらえるような存在として社会に貢献したいと考えるようになる。広告会社等で、社内でのインフラ環境や外部業者との事務サポートを受け持ち、今まで従事した総務、営業事務は通算23年に亘る。その中で、物事の正確さと迅速な対応を求められる業務経験を積む。
HOSHIKAWA K.Kに入社し、親しみやすさと仕事の正確さ、迅速な対応で、スタッフから信頼される存在となっていきたいと思っております。
She joined HOSHIKAWA K.K. in October 2024. After graduating from career college, she worked for a jewelry wholesaler. Later, she participated in a short-term internship program in the UK, where she experienced a homestay. During this time, she aimed to communicate Japanese culture while interacting with local children, which inspired her to contribute to society as someone people can rely on. With a total of 23 years of experience in general administration and sales administration at advertising companies, she was responsible for the internal infrastructure environment with external suppliers, and administrative support. Throughout this period, she gained experience in work that requires accuracy and quick response.
She aspires to join HOSHIKAWA K.K. and become a reliable team member utilizing her friendliness, accuracy, and speedy response to work.
2022年3月HOSHIKAWA.K.K入社。短期大学部を卒業後、介護福祉士として高齢者施設にて10年間勤務。その後ニュージーランドにて一年間在住。受付事務の経験を経て事務作業だけでなくチームマネジメントもする中で、人をサポートすることにやりがいを感じ、より幅広い分野にて活躍したいと思い転職を決意。海外から帰国後コロナ渦の中転職活動をした際に、自分自身もサポートして頂いた経験もあり、「次は私が誰かのサポートをしたい」と思い、人材業界に興味を持つキッカケになりました。
自分自身も社会変化に対応する力が求められる中、異業種からのキャリアチェンジもまた一つの選択肢であると思いHOSHIKAWA.K.K入社致しました。IT化の促進や働き方の多様化の中、柔軟に対応しチーム全員が働きやすい環境づくりを目指します。また、これから転職される候補者の方に寄り添って、クライアント企業様含めニーズに合わせたサポートを心かけたいです。異業種からの転職ですが、能動的に人材業界についての新しい知識を取り入れ、前職で培ったコミュニケーション力と、サポート力を活かし、HOSHIKAWA.K.Kを総務職として根底から支え貢献していきます。
Maki joined HOSHIKAWA K.K. in March, 2022. She spent a year in New Zealand after working at an elderly care facility for 10 years. Through her work experience in New Zealand, which included team management, she found supporting people rewarding and decided to change jobs to work in a wider range of fields. After returning to Japan during the pandemic, she became interested in the recruiting industry from her own experience of job hunting and receiving recruiting support, which led her to think that next time it was her turn to support others.
She decided to join HOSHIKAWA K.K. because she believes a career change from a different industry is one option to respond to these changing times. She aims to create an environment where all team members can work comfortably by responding flexibly to changes in working styles and new IT systems. She also wants to work closely with candidates taking into account the needs of client companies. She will contribute to and support Hoshikawa K.K. as a general affairs worker by actively absorbing new knowledge of the recruiting industry while utilizing communication and support skills developed in her previous jobs.