スタッフ紹介Our Staff

星川 亮:代表取締役社長

日本市場の人材紹介業界にて約20年の経験を持ち、これまで、300名以上のエグゼクティブ候補者を大手外資系・大手日系企業に紹介し、コンシューマーグッズ、リテイル、B2C業界にて大きな実績を残しております。独立前は、大手エグゼクティブサーチ企業にて約8年間トップ・コンサルタントとして活躍。前社では消費財(コンシューマーグッズ)部門のパートナーとしてチームを牽引し、事業の拡大に大きく貢献。その後、2013年にHOSHIKAWA K.K.を設立いたしました。グローバルかつオープンな社風の会社づくりをしており、社員は欧米人、アジア人とダイバーシティの高い職場環境です。

主な専門分野は、一般消費財、リテイル、及びB2Cビジネス業界での、ブランドマーケティング、プロダクトマーケティング、Eコマース、D2C、デジタルマーケティング、CRM、サプライチェーン、ディマンドプラニング、製品開発等になります。マーケットに精通した深い専門知識とコンサルティング能力を活かし、クライアント企業から大きな信頼を集めており、日本市場の採用に関するコンサルティングも行っております。また、候補者の方々へは、経験やキャリア志向に合わせた最適なアドバイスとポジションをご紹介しております。法政大学で経済学・商業学の学士号を取得。

代表取締役社長、星川 亮のインタビュー記事がThe Focusに掲載されました。

Ryo Hoshikawa – Managing Director

Ryo has solid recruiting experience of around 20 years in the Japanese market. He started his recruiting career in an internationally renowned executive search firm. He had been working for a major recruiting company for 8 years and leads the consumer goods industry as a top recruiter. After that, he established his own company in 2013. In the course of his career, he has placed over 300 executive candidates.

Ryo excels in developing strong relationships with clients, especially in Brand Marketing, Product Marketing, E-Commerce, D2C, Digital Marketing, CRM, Sales, Sales Planning, Trade Marketing, Supply Chain, Demand Planning, and Product Development-related departments of consumer goods, retail, and B2C industries. With his in-depth knowledge and a strong network of contacts, clients can rely on Ryo to introduce the best candidates for their needs, and candidates can expect to be introduced to the most suitable positions matching their experience and career ambitions. Ryo also provides consulting services on Japan's recruitment market and recruiting trends for his clients. He holds a B.A. in Economics and Commerce from Hosei University.

シャニーカ ポートンド:アソウシエイト コンサルタント

シャニーカはジャマイカの銀行でキャリアをスタートさせた後、視野を広げるために海外に移住し、教育関連の仕事にキャリアを拡げました。教育業界で働くことで、コミュニケーション、プレゼンテーション、人間関係構築などの総合的なスキルに加え、日本に対する深い文化的理解を身につけました。

ビジネス関連の英語指導をしている際、ビジネス界で活躍される方々のキャリア面におけるサポートしたいという情熱が芽生え、リクルートメント業界へと導かれました。自分自身の自己啓発も重要視しており、常に人材紹介業界の知識を広げたいと考えています。彼女は、クライアントに優秀な候補者を紹介する一方で、候補者が能力を最大限発揮して成功できるような、オープンでインクルーシブそして信頼感が構築できる職場を紹介しようという意志を強く持っています。

HOSHIKAWA K.K.のリクルートコンサルタントとして、候補者様やクライアント様と持続的な関係を築いていけるよう努めてまいります。

Shanieka Portuondo– Associate Consultant

Shanieka began her career in the banking industry in Jamaica before deciding to broaden her horizons by moving abroad where she transitioned to the education sector. Through her experience in education, she developed a deep cultural understanding of Japan, in addition to well-rounded skills in communication, presentation, and relationship-building.

Through her experience teaching business clients, Shanieka developed a passion for helping others in their professional growth which led her to recruitment. Self-development being of the utmost importance to Shanieka, she is always looking to expand her knowledge of the recruiting industry. She endeavors to deliver the finest candidates to our clients whilst building relationships that foster a trusting, open, and inclusive work environment where candidates can flourish and succeed to their highest potential.

As a recruitment consultant at HOSHIKAWA K.K., she is eager to build and maintain lasting relationships with our candidates and clients.

ソフィア ローレン クダル:マーケット シニア リサーチャー

ソフィアは2021年11月にHOSHIKAWA K.K. に入社。コンピューター・サイエンスの学士号(プログラミング専攻)を取得しており、千葉県の市川日本語学院で日本語を習得。ヒューレット・パッカード社では、ITエンジニアとして働き世界中の多くのクライエントに対応しました。この経験は、リクルーティングにおける市場調査の分野でも役立っています。また、コンサルタント会社のトップや経験豊富なアソシエイト・リクルーターのチームと連携して、さまざまなレベルの求職者を探し出して関係を築き、正社員や契約社員の採用プロセスをサポートすることで、クライアントの要望に応えました。インダストリーは消費財、FMCG、小売、製薬、医療機器、自動車、情報技術など、アジア太平洋地域のさまざまな業種のリサーチやマーケット・マッピングを担当しました。

プロフェッショナルを目指す意欲的な者として、HOSHIKAWA K.K.と共に実りあるキャリアを築くことを大変嬉しく思っています。自分のスキルセットと経験をもって、組織の貴重なメンバーになることを目指し、弊社のプロフェッショナルな職場環境の中でこれらの強みを磨いていきたいと考えています。

Sophia Loren Cudal – Market Senior Researcher

Sophia joined HOSHIKAWA K.K. in November 2021. She holds a Bachelor of Science in Computer Science with a Major in Programming. She studied Japanese at Ichikawa Japanese Language Institute in Chiba, Japan. She worked for Hewlett-Packard as an IT Engineer, catering to clients around the globe. This experience has been useful for market research in recruiting. She has worked with Heads of Consultancies and Teams of experienced Associate Recruiters, helping them deliver on client briefs by sourcing and building relationships with candidates at various levels and supporting the recruitment process for both permanent and contract positions. She was responsible for a wide range of research and market mapping in various types of industries across the Asia Pacific including Consumer Goods, FMCG, Retail, Pharmaceutical, Medical Devices, Automotive, and Information Technology Markets.

As an aspiring professional, she is excited to build a fruitful career with HOSHIKAWA K.K. She believes that her skill set, and experience will make her a valuable member of the organization and she will continue to sharpen those strengths within the company's professional culture.

中島 由香:アドミニストレイティブ スタッフ

2024年10月HOSHIKAWA K.入社。専門学校卒業後、宝飾品卸会社に就職。その後、短期インターンシッププログラムにて、イギリスでホームステイを経験。その際、地域の子供たちとの交流を図りながら日本文化を伝えようという目的を通し、人に頼ってもらえるような存在として社会に貢献したいと考えるようになる。広告会社等で、社内でのインフラ環境や外部業者との事務サポートを受け持ち、今まで従事した総務、営業事務は通算23年に亘る。その中で、物事の正確さと迅速な対応を求められる業務経験を積む。

HOSHIKAWA K.Kに入社し、親しみやすさと仕事の正確さ、迅速な対応で、スタッフから信頼される存在となっていきたいと思っております。

Yuka Nakajima – Administrative staff

She joined HOSHIKAWA K.K. in October 2024. After graduating from career college, she worked for a jewelry wholesaler. Later, she participated in a short-term internship program in the UK, where she experienced a homestay. During this time, she aimed to communicate Japanese culture while interacting with local children, which inspired her to contribute to society as someone people can rely on. With a total of 23 years of experience in general administration and sales administration at advertising companies, she was responsible for the internal infrastructure environment with external suppliers, and administrative support. Throughout this period, she gained experience in work that requires accuracy and quick response.

She aspires to join HOSHIKAWA K.K. and become a reliable team member utilizing her friendliness, accuracy, and speedy response to work.

イン 真紀:オフィスマネージャー

2022年3月HOSHIKAWA.K.K入社。短期大学部を卒業後、介護福祉士として高齢者施設にて10年間勤務。その後ニュージーランドにて一年間在住。受付事務の経験を経て事務作業だけでなくチームマネジメントもする中で、人をサポートすることにやりがいを感じ、より幅広い分野にて活躍したいと思い転職を決意。海外から帰国後コロナ渦の中転職活動をした際に、自分自身もサポートして頂いた経験もあり、「次は私が誰かのサポートをしたい」と思い、人材業界に興味を持つキッカケになりました。

自分自身も社会変化に対応する力が求められる中、異業種からのキャリアチェンジもまた一つの選択肢であると思いHOSHIKAWA.K.K入社致しました。IT化の促進や働き方の多様化の中、柔軟に対応しチーム全員が働きやすい環境づくりを目指します。また、これから転職される候補者の方に寄り添って、クライアント企業様含めニーズに合わせたサポートを心かけたいです。異業種からの転職ですが、能動的に人材業界についての新しい知識を取り入れ、前職で培ったコミュニケーション力と、サポート力を活かし、HOSHIKAWA.K.Kを総務職として根底から支え貢献していきます。

Maki Ng – Office Manager

Maki joined HOSHIKAWA K.K. in March, 2022. She spent a year in New Zealand after working at an elderly care facility for 10 years. Through her work experience in New Zealand, which included team management, she found supporting people rewarding and decided to change jobs to work in a wider range of fields. After returning to Japan during the pandemic, she became interested in the recruiting industry from her own experience of job hunting and receiving recruiting support, which led her to think that next time it was her turn to support others.

She decided to join HOSHIKAWA K.K. because she believes a career change from a different industry is one option to respond to these changing times. She aims to create an environment where all team members can work comfortably by responding flexibly to changes in working styles and new IT systems. She also wants to work closely with candidates taking into account the needs of client companies. She will contribute to and support Hoshikawa K.K. as a general affairs worker by actively absorbing new knowledge of the recruiting industry while utilizing communication and support skills developed in her previous jobs.